Map of Enghien-les-Bains

OPENING on the 11th of JUNE 1998.
Rendez-vous at 5 p.m.
at the "Jardin de la Villa du Lac",
45 ter avenue de la Ceinture

For further information :

Association in situ
57 rue du général de Gaulle.
95880 Enghien-les-Bains.

Phone : 33 (0)1 34 12 10 24
Fax : 33 (0) 1 34 12 01 80

E-mail : insitu@hol.fr

Fax : 33 (0)2 99 88 33 95

Office de Tourisme
Place du maréchal Foch. 95880 Enghien-les-Bains
Phone : 33 (0)1 34 12 41 15
Fax : 33 (0)1 39 34 05 76

Open every day from 9 am to 12 am and from 2 pm to 6 pm.
Sunday from 2 to 6 pm.

Virginie Delumeau
phone & fax : 33 (0)1 34 12 10 24
or fax : 33 (0)2 99 88 33 95

Reception of the public

In order to engage a lively dialogue with the public, both locals and visitors, a team of arts and cultural communication students will be stationed by the works during the weekends to inform visitors sould they require further information about the biennial and the artistes.
Guided visits can be organised by contacting the association in situ.
Postacrds, a CD, a map locating the works and a guide will be available from students, in situ, the Office of Tourisme and the town hall (57 rue du général De Gaulle .
The works ca be visited on foot or by pedal boat.

In situ

This non-profit association was founded in 1993 by Christine BENADRETTI et Christine LARROQUE in order to organise artistic events in urban and public environments. In addition to organising the biennial at Enghien, in situ has worked since its creation with teachers and local educators to develop awareness of contemporary art. It runs an annual program of talks by the art historian Véronique Goudinoux and publishes a free bimonthly newsletter, "eaux de Là". Initiatrice de la manifestation, l’association in situ, créée en 1993, par Christine BENADRETTI et Christine LARROQUE est une association à but non lucratif (loi 1901), qui a pour vocation la réalisation d’actions artistiques dans l’espace urbain et public.

Outre l’organisation de la biennale d’Enghien, l’association in situ mène depuis cinq ans des actions de sensibilisation à l’art contemporain en collaboration avec les enseignants et les éducateurs du département. Elle organise un cycle annuel de conférences animé par Véronique Goudinoux, historienne de l’art. Elle publie un journal gratuit d’information bimestriel : " Eaux de Là "

Workshops with young people of Saint-Gratien

The association in situ organise in collaboration with Jan KOPP, an artist of the biennial workshops with young people of Saint-Gratien.

Photograph

Quentin Bertoux

Translation

Charles Penwarden